Ole-bert som skriver

God Middag!
Ja dagarna dem flyger i ända. Och dessa magnifika skrivningar vi gör dagarna i ända är väl utförda och förberedda inför dess publicering! Jag lyckas alltid tissla åt mig en aning äldre ordbok som dem flesta äger i sitt trogna hem, för att troget och riktigt kolla upp om mina ordval är tillåtna i det svenska samhället.
 Det är chokerande hur Berit inte fick sig en titt på Larz kristerz underbara revyturné. Vi har alla sörjt. Hela onsdagen gick åt... Nu blir jag alldeles tårfylld i mina rödsprängda ögon! Låt oss övergå till ett ämne vi alla respekterar. Bilar. Bilar är bland det bästa man någonsin kan uppleva. Märsides, Furd och Pougeut är fina bilmärken som jag delat med mig av. Själv har jag en rosa Fait eller kanske hette det Fiat-a? Min mammas ärvda bli är det... Mycket vacker och ståtlig! Jag hade tänkt ta en bild på den med min underbara nya kamera! Jag ´är nästan helt i chocktillstånd på grund av hur modernt vårt system har blivit kolla bara på modellen:


Nå? Något i din stil också kanske? Endast 55.90 hos Oldelectronic-museum giftshop! Tokigt pris, dem blir lurade dem där tokarna!

Så här är mitt fotografi på min lovande rosa Fiat-a: (P.s! Taget med känsla!)

Modell 31 published in China registreringsnummer; 6C-2931 gjord i Holland exported in Logenia. Madeing Modell 97. Vissuellt nummer; 973874hfiks83334478j33382k49f modell 31;98.
Copy from owners paper no 9.

Har upptäckt klicket "KOMMENTARER" hur använts det? Kan någon förklara? Berit eller Gertrud har samma problem.
Trevlig kväll! Allas vår Ole-bert!


Pinka ditt revir!
Postat av: Ullrik

Hej Olle!

Det är Ullrik. Jag måste medge att ni är medvetna om erat noga valda urval av ord i erat internet! Jag är inte riktig klok på det här nya internettet än, fast din demonstration vid våran tvådejtsmiddag var användbar! Tack ska du ha. Jag har lyckats med att kommentera ditt internet och dina "sidor", som jag hör dem unga säga.

Trevlig kväll, och vi möts och hörs på Eva-ellas 80 års kalas nästa fredag!

2010-06-15 @ 17:34:03
Postat av: Ole-bert

Oj vad hyggligt att det går bra¨för dig Ullrik...

2010-06-15 @ 17:35:20
URL: http://hippt.blogg.se/
Postat av: Ullrik

Är det något som tränger och bekymmrar dej Olle??

2010-06-15 @ 17:36:14
Postat av: Ole-bert

Nej!! Vad skulle det vara i sådanna fall!?!? Jag ahr inget att bekymmra mig om!!!!!!!!!

2010-06-15 @ 17:36:59
URL: http://hippt.blogg.se/
Postat av: Ullrik

Oj! Har du gått och blivit aggresiv? Jag vill itne tränga mig på, men kan jag hjälpa dig på något sett min käre vän Olle?

2010-06-15 @ 17:37:48
Postat av: OLE-BERT!!!!!

Säg inte Olle! Du vet att mitt fullständiga namn är Ole-bert! Nu brister jag ut i gråt här! Detta kan leda till att jag inte ens KOMMER på Eva-ellas 80 års kalas! / OLE-BERT!!!!!

2010-06-15 @ 17:39:31
URL: http://hippt.blogg.se/
Postat av: Berit!

OLE-BERT! Sansa dig! Vi ska alla gå på Eva-Ellas kalas (party, säger vi alla hippa)!!

// Berit den hippe

2010-06-16 @ 10:52:41
URL: http://hippt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0