Hjärtrud som skriver-Om hur vi träffades

Historien om hur vi träffades:
året var 1981
Då det angagerades en Hipp återträff med alla anstälda genom åren.
En otrolig hipp ide det här med återträff!
Jag, Berit och Olle-bert klickade derekt!
Sedan bytte vi fax och kontaktade varandra genast dagen efter.
Hipp fabriken var ju gegantisk!
Olle-Bert började jobba där år 1960 slutade år 1973 på grund av förkrossat hjärta på fabriken men han slutade aldrig älska fabriken!
Året var 1973 då jag hjärtrud började jobbade på Hipp!
Berit började år 1974!
Jag och Berit träffades alldrig på fabriken för den var ju enorm och vi va på olika avdelningar!
Berit var den som skruvade på locken på burkarna!
Jag hade hand om de som ville köpa barnmaten våran största kund var och är än i dag Freddan Reinfelt en härlig prick han är asså!
Både jag och Berit slutade på grund av att det blev baraa för moddernt och hippt året var då 1979


 Freddan

 Hipp


 


Pinka ditt revir!
Postat av: Hjärtrud

Vist är det en fin historia!

2010-07-02 @ 18:23:20
URL: http://hippt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0