Berit som skriver - Så ska det låta!



Berit här igen, förstås!
Nu kommer historien om SÅ Ska Det Låta! Ole-Bert, Hjärtrud och jag satt i Ole-berts nymålade soffa. Han hade målat den i en hipp och inte lite stilig färg - Grön. Eller rättare sagt spygrön. En finare soffa får man leta länge efter. Jag satt så bekvämt att jag nästan somnade. Men något saknades. En blomma vid det läckra bordet? Nej. En lättsaltad popcornskål? Nej. En oreange fotpall? Nej. Ett alldeles underbart och perfekt och hippt program? JA! Men vad skulle vi se? Allsång på skansen var slut sedan en timme, och rapport hade dragit sin sista refräng för fem minuter sedan. Vad i himlen skulle vi se? Det var då det poppade upp på våran favoritkanal ettan. SÅ SKA DET LÅTA! 

Sedan den stunden har jag varit Så ska det låta-trogen! Det är något magiskt!

// Eran Berit (så ska det låta-fan)

Pinka ditt revir!
Postat av: Berits mamma

Nejmen lilla gumman! Har du börjat svära nu också? Så vill inte mamma ha det när hon ligger här på sjukjhuset. Du får inte gå och bli en sådan där Gagnster...!

Puss på mamma nu och hälsa pappa!

2010-06-15 @ 18:31:06
Postat av: Berits mamma

Jaså, du menade att du gillade dem... Det märks att min ålder har stigit, gummsan!

2010-06-15 @ 18:31:38
Postat av: Berit!

Mor, detta var inte vad jag hade väntat mig. Jag är för hipp för att kalla dig mor föressten. Kan jag kalla dig morsan, mor? Éh... jag menar morsan...



// Berit

2010-06-15 @ 18:38:27
URL: http://hippt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0