Berit som skriver - Lars Kristerz

Fil:Larz-Kristerz.JPG

Här tänker jag, Berit, ge er lite information om mitt älskade band - Lars Kristerz!

 Året var 2001, ett hippt år, då ett par goa grabbar gick runt i Älvdalen, sysslolösa. De hade absolut ingenting att göra. Men en dag så kom de på den läckra idén "vi skapar ett dansband!". Och tack för det gud! Jag vet inte vad jag hade gjort utan detta läckra och hippa band!? De goa dansbandsgrabbarna som kom på den utomordentliga idéen kallade sig för Jannkess från första början. Men sedan bytte de till Lars Kristerz! De hippa musikerna som står bakom bandet är : Stefan Nykvist, Peter Larsson, Kent Lindén, Trond Korsmoe, Torbjörn Eriksson, Mikael Eriksson, Morgan Korsmoe! Dessa läckerheter till desserter behövs alla för att bilda ett sådant hippt band som Lars Kristerz faktiskt är. De är ju framförallt kända (inte endast för den fantastiska musiken) för sina hippa scenkläder! Som ni ser här på den läckra bilden ovan så är dem ju mycket intresserade av vitt och rött. Detta kommer egentligen från sjuttiotalets svergie och dess dansband. Men Lars Kristerz slår ut alla hot mot deras framgång. Det är det som gör dem så fruktansvärt bra!

Mina absoluta favoritlåtar från Lars Kristerz:

- Purple Rain.

- Sweet Child o' Mine.

- Carina.


// Berit den store

Pinka ditt revir!
Postat av: ottilia

hahahaha era knas! ;P

2010-06-16 @ 18:58:23
URL: http://ottilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0